بدون اجاق مایکروویو نمی توانستم زندگی کنم. در حالی که مایکروویو به هیچ وجه یک وسیله ضروری خانگی نیست ، اما مطمئناً زندگی را بسیار راحت تر می کند - آیا من درست می گویم؟ البته من هستم. و ، من تنها کسی نیستم که چنین فکر می کند.

مایکروویو بیشتر مردم برای گرم کردن مواد باقی مانده "رفتن" هستند. با این حال ، اگر فقط از مایکروویو خود برای گرم کردن مواد باقیمانده استفاده می کنید ، پس از آن در حداکثر پتانسیل خود استفاده نمی کنید. و اگر اجاق مایکروویو ندارید ، لوازم خانگی بسیار مفید و مفیدی را از دست می دهید.

امروز ، 8 کاربرد برتر اجاق مایکروویو را لیست می کنم. امیدوارم بعد از خواندن این پست ، به فکر به روزرسانی یا تهیه مایکروویو جدید باشید.

1- گرم کردن غذا

مورد اول در استفاده از اجاق مایکروویو تا حد زیادی گرم کردن غذا است. اجاق مایکروویو در گرم کردن مجدد غذا بسیار کارآمد است ، مواد مغذی اساسی را در خود نگه می دارد و باعث خیس شدن غذا نمی شود. در واقع ، مایکروویوها در گرم کردن تقریباً هر نوع غذا بسیار عالی عمل می کنند.

2- پخت و پز

در حالی که اکثر مردم معمولاً آشپزخانه و اجاق گازهای خود را برای پخت و پز در نظر می گیرند ، در واقع می توانید غذاهای زیادی را در مایکروویو بپزید. از جمله مواردی که ما  می توانند برای پخت ، کباب کردن ، کباب کردن ، بلانچ کردن ، جوشاندن و بخار دادن مواد غذایی استفاده شوند. تطبیق پذیری اجاق مایکروویو به شما امکان می دهد همه این کارها را بدون نیاز به لوازم آشپزخانه جداگانه انجام دهید.

3- وسایل آشپزخانه را ضد عفونی کنید

احتمالاً این را نمی دانید ، اما اجاق های مایکروویو می توانند به ضد عفونی کردن وسایل آشپزخانه مانند تخته برش پلاستیکی و اسفنج کمک کنند. اسفنج ها و تخته های برش خود را فقط در مقداری آب لیمو خیس کنید و آنها را برای مدت یک دقیقه در مایکروویو گرم کنید. با این کار هم وسایل آشپزخانه شما ضد عفونی می شود و هم بو می گیرد.

4- آبدارتر شدن مرکبات

کار جالب دیگری که می توانید با اجاق مایکروویو انجام دهید ، آبدارتر کردن مرکبات است. بنابراین ، دفعه بعدی که یک لیمو یا پرتقال را از یخچال خود بیرون آوردید ، بلافاصله آب آن را نگیرید. میوه را فقط برای 20 ثانیه مایکروویو کنید و می توانید آب بیشتری را از آن بگیرید!

5- گرم کردن محصولات زیبایی

برخی از محصولات زیبایی به راحتی اگر قبل از استفاده روی آن گرم شوند ، احساس بهتری در پوست دارند. در حالی که گرم شدن محصولات زیبایی در غیر این صورت ناخوشایند است ، اجاق مایکروویو کار را بسیار ساده و کم نظم می کند. می توانید برای گرم کردن ماسک های صورت ، بسته های تهویه روغن داغ و گرم کردن بسته های ژل به راحتی و با اطمینان از مایکروویو استفاده کنید.

6- سیر تفت دادن

اگر اهل غذا هستید ، بدون شک عاشق سیر بوداده روی بسیاری از غذاهای خود هستید. در حالی که تفت دادن یک پیاز سیر حدود 45 دقیقه طول می کشد ، می توانید این کار را در مدت 8 دقیقه با استفاده از مایکروویو انجام دهید. به سیر ادویه های لازم را اضافه کنید و روی آن رو بپوشانید و آن را کباب کنید و بعد از 8 قیقه کار تمام است!

7- درست کردن مخمر خمیر

تصحیح مخمر به طور معمول بیش از یک ساعت طول می کشد ، اما می توانید این کار را در مدت 15 دقیقه با استفاده از اجاق مایکروویو انجام دهید. با این حال ، برای انجام این کار ، مایکروویو خود را فقط روی 15 دقیقه تنظیم نکنید. در عوض ، مایکروویو خود را روی 3 دقیقه تنظیم کنید و سپس اجازه دهید تا خمیر به مدت 3 دقیقه بماند. سپس ، 3 دقیقه دیگر آن را گرم کنید اما اجازه دهید 6 دقیقه استراحت کند. با این کار قسمت عمده خمیر شما دو برابر می شود.

 

 

 

نتیجه:

اجاق مایکروویو یک وسیله آشپزخانه بسیار متنوع است که طیف وسیعی از کاربردها را ارائه می دهد. از اجاق های مایکروویو می توان برای گرم کردن و پختن مواد غذایی ، ضد عفونی کردن وسایل آشپزخانه ، آبدارتر کردن مرکبات ، گرم کردن محصولات زیبایی ، تفت دادن سیر  استفاده کرد.

برای خرید انواع مایکروویو می توانید به سایت و پیج اینستاگرام ما مرچعه کنید و به راحتی خرید خود را انجام دهید!

منبع