قهوه سازها راهی سریع و ساده برای تهیه قهوه صبح شما هستند. پس از افزودن قهوه و آب، فقط یک دکمه را فشار داده و دور می شوید. دستگاه کار را برای شما انجام می دهد. برخی از دستگاه های قهوه ساز قطره ای حتی قابل برنامه ریزی هستند، بنابراین می توانید تنظیم کنید که تا زمانی که از خواب بیدار می شوید قهوه خود را آماده کنید.

دستگاه اسپرسو دو نوع دارد: اتوماتیک و نیمه اتوماتیک. تفاوت در عملکرد این ماشین ها است. هر دوی آنها به مراحل اولیه نگهداری و تمیز کردن احتیاج دارند تا اطمینان حاصل شود که از عمر طولانی و نتیجه مطلوبی که شما از خرید دستگاه اسپرسو انتظار دارید، برخوردار هستند. در زیر تفاوت بین دو نوع دستگاه اسپرسو را بررسی خواهیم

 

اسپرسوساز اتوماتیک

استفاده از اسپرسو ساز اتوماتیک آسان است. فقط لازم است که قهوه و آب را اندازه گیری کرده و همراه با قهوه، آنها را در مخازن صحیح دستگاه قرار دهید. و دکمه دستگاه را فشار می دهید. و در عرض 25-30 ثانیه، اسپرسوی با کیفیتی در انتظار شماست.

 

اسپرسو نیمه اتوماتیک

اگر می خواهید اسپرسو بسازید، مزیت نیمه اتوماتیک این است که شما از ابتدا تا انتها کنترل کاملی بر زمان استخراج دارید. این به شما امکان کنترل بهتر عطر و طعم اسپرسو را می دهد. اگر شما یک تجربه درست دمنوش اسپرسو می خواهید، اما نگران طعم در عرض چند ثانیه نیستید، یک دستگاه اسپرسو اتوماتیک از آنجا که دارای تایمر استخراج داخلی است، بیشترین سود را برای شما خواهد داشت.

استفاده از اسپرسو ساز نیمه اتوماتیک نیاز به صبر و حوصله و یادگیری دارد. استفاده از اتوماتیک راحت تر است اما همچنان به توجه بیشتری نسبت به یک قهوه ساز قطره ای نیاز دارد. دستگاه های اسپرسو نیز گرانتر از قهوه ساز قطره ای هستند. دستگاه های اسپرسو نیاز به تمیز کردن و گاهی تعویض قطعات دارند. اسپرسوساز نیمه اتوماتیک  وسیله ای زمان بر تر است اما اگر عاشق اسپرسو باشید ارزش آن را دارد.

 

نکات قبل از خرید دستگاه اسپرسو

وقتی نوبت به قهوه می رسد، کیفیت همیشه مهم است. نوشیدن یک قهوه با کیفیت خوب و بوی تازه در صبح روش خوبی برای شروع روز برای دوستداران این محصول است. داشتن یک دستگاه اسپرسو می تواند این کار را بسیار ساده تر کند. در اینجا برخی از خصوصیاتی که قبل از خرید دستگاه اسپرسو باید در نظر گرفت آورده شده است.

  • آسیاب داخلی

مخلوط با کیفیت قهوه معمولاً به نحوه آسیاب شدن دانه های قهوه بستگی دارد. همه دستگاه های اسپرسو آسیاب داخلی ندارند. برخی ممکن است نیاز داشته باشند که دانه های قهوه قبل از قرار دادن در اسپرسو با دستگاه خردکن چرخ شوند. با این حال، برای اینکه یک قهوه تازه و کاملاً مخلوط تهیه کنید، باید دستگاه اسپرسویی تهیه کنید که دارای آسیاب داخلی باشد.

  • دستگاه باید کف کند

جدا از داشتن یک قهوه تازه، یک دستگاه قهوه ساز خوب باید بتواند نوشیدنی هایی مانند کاپوچینو را نیز تهیه کند. این کار فقط در صورتی انجام می شود که دستگاه دارای جرقه باشد که می تواند شیر را تحت فشار قرار دهد. دما و فشار باید به خوبی متعادل شود تا نوشیدنی مناسب درست شود. دستگاه اسپرسو که می تواند کف کند، مزیت لذت بردن از نوشیدنی های خاص دیگر را به کاربر می دهد.

  • ظرف آب

یک اسپرسو ساز معمولی، معمولاً می تواند ظرفیت حدود 8 فنجان اسپرسو را داشته باشد. با این حال، بعضی از دستگاه های اسپرسو ظرف اضافی دارند که ظرفیت آب را افزایش می دهد. این کار استفاده از دستگاه را آسان تر می کند. حتی بعضی از آنها یک رابط دارند که می تواند به منبع آب متفاوتی متصل شود و مانع از این شود که کاربر هر بار آن را دوباره پر کند.